My favourite way to fall watching you naked closing the bathroom door.



Sztuka nie jest gwarancją niczego. Ba, na sztukę nie ma też gwarancji. Nie możesz jej zwrócić, choć towar jest często niezgodny z umową. Nie przysługują ci prawa konsumenta. Brak możliwości wymiany na coś w tej samej cenie, lecz przydatniejszego.

Obudziłam się dziś rano i padał śnieg. Przez chwilę zrobiło się ciemno, złowrogo. Łóżko było miękkie i ciepłe, ale nie chciało przygarnąć mnie z powrotem. Sen wypluł moją głowę jak pestkę, lecz trawił jeszcze rozespane ciało. Nie wiedziałam co robić, próbowałam wrócić, wcisnąć się przez szparę, znaleźć jakiś przesmyk i pogrążyć się w błogiej ciemności. Bezskutecznie. Byłam tylko ja i ten śnieg. Pusta przestrzeń wkoło. Szklanka z imbirową wodą na stoliku.

To jest opowieść o niczym. O niczym dla ciebie ważnym.
Opowieść bez pointy, punktu zaczepienia dla czytelnika.
Nieciekawa i nudna.

- Co to za rodzaj domu? - zapytał.
- Całkiem zwyczajny dom Muminków- odparł Tatuś. - Sam go zbudowałem. Co by pan powiedział na kieliszeczek wina jabłecznego przeciwko przeziębieniu?
- To wprawdzie zbyteczne- odpowiedział Piżmowiec- ale może jednak.

W kolejnym akcie występuje się już w trybie "od-do". Skreśla się kolejne pozycje z listy. Pojechać, napisać, pójść, posłuchać, zanieść, przynieść, zasnąć, przeżyć. I nie ma już śniegu, jest deszcz spływający po twarzy. Zimny, kwietniowy deszcz. Spada z nieba przecinkami. Przecina niebo spadając.


Krystyna Dąbrowska
***

Nie umiem mówić my, chyba że my
to myślnik między ja i ty,
który przewodzi iskrę, a czasami
jest przeciąganiem liny.
Nie umiem pisać my, chyba że my
to nawias dla nas dwojga, pokój, w którym śpimy,
z którego próbujemy wypędzić szerszenia.
Chyba że my to czworo naszych oczu:
śledzą, jak szerszeń chrobocze w kloszu lampy,
brązowy, w złote pręgi, zobacz, jaki piękny.
Nie umiem wpisać się w my większe
niż brzęczące, skrzydłami rysowane kręgi
wokół ciebie i mnie, które się przenikają
i rosną od nas, wędrują coraz dalej.

0 komentarze :

Prześlij komentarz

 
Obsługiwane przez usługę Blogger.

Archiwum bloga